O parte din retete (cele ovo-lacto-vegetariene) au fost transferate în blogul Bucătăria lacto-vegetariană, unde colecția se îmbogățește de la o zi la alta..

29 iulie 2010

Dovlecei cu sos alb


Este o mâncare ușoară de vară.

Dovleceii se pot tăia oricum - felii, cuburi, rondele. Am preferat acum sa-i tai fâșii lungi, ca niște pamblici.

Mai intâi am răzuit coaja verde, altfel va rămâne tare în mâncare.

Am taiat așa, fâșii, 3 dovlecei - nu înainte de a pune un vas cu apa și sare la clocotit.






Când i-am terminat pe toți, i-am pus în apă clocotită, vreo câteva minute. Atenție: fierb foarte repede și dacă îi lăsați prea mult se vor zdrobi. Pot sa fie un pic mai tari, căci îi mai fierbem cu sosul.


Separat facem sosul alb, punând într-o tigaie, pe foc, o lingură de ulei, o bucățică de unt și o lingură de faină. Când se îngroașă, turnăm repede apă și amestecăm continuu, nu vom lasa să se prăjească nici un pic. Adăugăm apoi treptat o cană cu smântână, amestecând mereu. Potrivim grosimea sosului cu apă - dacă mai trebuie - și gustul - cu sare și piper. După ce s-a legat, turnăm și dovleceii strecurați și îi mai lăsăm sa fiarbă puțin  (un clocot).


Îi mai putem aromatiza cu nucșoară sau mărar verde.


Niciun comentariu:

căutare personalizată

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape