O parte din retete (cele ovo-lacto-vegetariene) au fost transferate în blogul Bucătăria lacto-vegetariană, unde colecția se îmbogățește de la o zi la alta..

21 martie 2009

Pizza de post cu brocoli si tofu


Facem un aluat obisnuit de paine din 250 g faina,  1/2 cubulet de drojdie proaspata sau 1 pliculet drojdie(uscata), 5 linguri ulei masline, sare, apa calduta. Il framantam bine, il lasam sa creasca un sfert de ora , il intindem si il punem in forma de copt unsa cu ulei. Nu-l mai lasam la crescut in tava, ca sa fie coca relativ subtire. Il ungem pe toata suprafata cu ulei de masline, ca sa se izoleze aluatul si sa nu se imbibe cu sucurile lasate de legume si astfel sa se cruzeasca. Peste ulei ungem un strat subtire de suc de rosii si  presaram busuioc si/sau oregano. Apoi punem ingredientele: 2 ardei colorati, cascaval de post ras, buchetele de brocoli fierte, masline.Mai putem adauga cateva bucatele de ceapa (cruda, nu calita; ceapa se va coace si va fi foarte buna) sau 2 catei de usturoi, porumb, ciuperci, alte legume.
O coacem in cuptorul bine incins dinainte, cam un sfert de ora. Cand o scoatem din cuptor, mai presaram cascaval ras, o stropim cu apa si o acoperim cu un prosop gros. O lasam sa stea vreo 5 minute si apoi o servim ; in acest fel, aburii vor inmuia blatul si toate componentele iar pizza va fi frageda si se va taia si manca usor. O putem face si fara cascaval, iar in acest caz o vom lasa obligatoriu sub prosop, pentru ca aluatul fara ou sau branza pe el se usuca mai tare. 

Niciun comentariu:

căutare personalizată