O parte din retete (cele ovo-lacto-vegetariene) au fost transferate în blogul Bucătăria lacto-vegetariană, unde colecția se îmbogățește de la o zi la alta..

17 februarie 2009

Evitati monotonia: Invatati sa faceti sosuri - usor si variat

Pentru vegetareni - dar nu numai pentru ei - sosurile (sau dipurile, cum sunt numite , mai nou) au o mare importanta, pentru ca pot schimba gustul unui preparat sau il pot intregi. Aceleasi cruditati, servite cu sosuri diferite, inseamna de fapt alt fel de mancare.

Cele mai simple sosuri
Cateva sfaturi generale:
- servim sosul intr-un bol, alaturi de platoul cu cruditati sau salata;
- daca preparam o salata care trebui amestecata cu sos, in general adaugam sosul cu 5 minute inainte de servire, pentru ca frunzele de salata, varza si cellalte legume sa nu se inmoaie si sa se vestejeasca.

Sosul vinegreta
Regula este sa amestecam o parte de otet cu 3 parti de ulei. Cine prefera un sos mai putin acru, va folosi otet amestecat cu apa.
Avem nevoie de 2 linguri otet de vin sau de mere (sau zeama de lamaie), 6 linguri ulei pentru salate sau ulei de masline,un praf de sare, cateva picaturi de miere de albine, un praf de piper. Intr-un castron amestecam otetul, cu sare si eventual alte ingrediente (mustarul, usturoi), apoi adaugam uleiul, turnat ca la maioneza. Punem piper negru, proaspat macinat. Inainte de servire, adaugam verdeata tocat asau ceapa.
Variatii:
acest sos se combina, dupa gust, cu:
- 1-3 lingurite cu mustar;
- 1 catel de usturoi, zdrobit;
- ceapa verde, tocata;
- otet balsamic;
- sos soya sau worchester;
- busuioc verde, cimbru verde, menta
- patrunjel verde tocat fin.
Folosim sosul la salata verde, varza, rosii etc.
Despre ingredientele folosite:
Este de preferat otetul de mere si miere de albine, mai putin agresiv pentru stomac. Otetul balsamic se foloseste n cantittai mici, cateva picaturi. Varianta cea mai sanatoasa este ca cu zeama de lamaie.
Se poate folosi uleiul de porumb, de masline, de samburi de struguri, de rapita.

Niciun comentariu:

căutare personalizată